مطالب آموزشی

مقایسه میکروفون های BM800 و BM868

مقایسه میکروفون های BM800 و BM868

مقایسه میکروفون های BM800 و BM868

در این مطلب قصد داریم به مقایسه ( تفاوت ) میکروفون های BM800 و BM868 بپردازیم . متاسفانه امروزه به دلیل عدم آگاهی برخی از فروشندگان یا وارد کنندگان انواع میکروفون اجناس و کالاهای بی کیفیتی روانه بازار شده اند . به دلیل وجود تنوع بالا در مدل های میکروفون و یا گاهاً نمونه های مشابه و همنام از یک میکروفن با کیفیت های متفاوت و قیمت های متفاوت سبب شده است تا مشتری های مبتدی یا نا آگاه روی به قیمت های پایینتر بیاورند .

این تفاوت ها به جایی رسیده که باعث شده کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت ، نظر مشتری را به خود جلب کرده و فروشنده هایی که تفاوت جنس را با  جنس نمیدانند ، به راحتی با عامل قیمت ، کالای بی کیفیت در اختیار مشتری های نا آگاه قرار دهند .

به عنوان مثال میکروفن BM800 یکی از این دسته میکروفن ها می باشد که با قیمت های متفاوت چه به صورت تکی و چه به صورت پکیج فروخته می شود . تنوع BM800 در بازار زیاد می باشد و شما با مبالغ بسیار متفاوت می توانید آن را خریداری کنید .

لزوم توجه به مشاوره افراد آگاه

مجموعه فروشگاهی نت گودز به دلیل داشتن عوامل با تجربه در این زمینه و حتی تست انواع میکروفون و داشتن اطلاعات و دانش فنی مورد نیاز برای علاقمندان به این حوزه محصولات خوب و با کیفیتی ارائه می کند .  گاهاً برخی از مشتری ها وقتی اصرار ما مبنی بر عدم خرید کالای بی کیفیت را از فروشنده های این کالا در اینترنت ، می بینند ، تصور می کنند که ما سنگ کالای خودمان را به سینه می زنیم و توجهی به این مطلب نمی کنند که ما زیر و بم انواع این میکروفن ها و تجهیزات را ، از ارزان تا گران قیمت در بازار داخلی و خارجی کشیده ایم ( حتی انواع مدل ها را از چین خریداری کرده و تست کرده ایم ) و می دانیم چه کالایی و با چه کیفیتی به مشتری خود عرضه می کنند .

ولی حیف که برخی از مشتری ها فقط عامل قیمت را مد نظر می گیرند و بعد که محصول باکیفیت تری در بازار می بینند ، می فهمند که ای وای که چه اشتباهی کرده اند و ای کاش که کالای با کیفیت تری خریداری می کردند . حال می خواهیم به نقد و بررسی میکروفون های BM800 و BM868 بپردازیم .

تفاوت میکروفون های BM800  و  BM868 

همانطور که در بالا ذکر شد تنوع محصول در میکروفن BM800 یا بهتر است بگوییم تفاوت کیفیت در این نوع بسیار متفاوت است . با این حال مجموعه نت گودز بهترین کیفیت این microphone  را در فروشگاه خود عرضه می کرد ولی متاسفانه به دلایل ذکر شده در بالا و زیاد شدن نمونه های بی کیفیت و ارزان و همچنین کار بر روی یک محصول با کیفیت تر ( BM868 ) ، ارائه این محصول را متوقف کرد . برای روشن شدن هرچه بهتر این موضوع به عنوان مثال ما پکیج های شماره 6 و شماره 7 مجموعه نت گودز را برای شما بررسی می کنیم . در مقایسه میکروفون های BM800 و BM868  میتوان به موارد زیر اشاره کرد .

تفاوت بسته بندی و پک میکروفون های BM800 و BM868

BM800 در بازار با بسته بندی ساده و معمولی به صورت یک جعبه کارتنی ساده ارائه می شود و این در حالی است که BM868 با یک جعبه چوبی بسیار شیک و از جنس  های گلس و با کیفیت بالا به مشتریان محترم ارائه می شود که شما در انتهای این مطلب در ویدیو آن را مشاهده خواهید کرد .

جنس شاک مانت 

در پکیج میکروفن BM800 موجود در بازار جنس شاک مانت آن پلاستیکی بوده که خود این شاک مانت نیز کیفیت های متفاوتی دارد اما میکروفون BM868 دارای شاک مانت فلزی و زیبا و همچنین با کیفیت بالا می باشد .

مقایسه کارت صدا در پکیج میکروفون های BM800  و BM868

اغلب فروشندگان با بهتر است بگوییم تمامی فروشندگانی که میکروفن BM800 را به صورت پکیج آماده عرضه و فروش کرده اند آن را با کارت صدا V8 معمولی ارائه می کنند . این در حالیست که فروشگاه نت گودز آن را با کارت صدای V8 Plus-V2 ارائه می کند که به مراتب بسیار بهتر ، با کیفیت تر و با امکانات بیشتری نسبت به کارت صدای V8  معمولی می باشد .

این دو کارت صدا هم در کیفیت ساخت و هم در کیفیت صدا و کارایی و ویژگی ها با هم متفاوت می باشند . مهمترین تفاوت این دو کارت صدا در داشتن حالت Noise Reduction  یا حالت کاهنده نویز می باشد به طوری که در کارت صدای V8 به صورت اتوماتیک این گزینه فعال می باشد ولی در کارت صدای V8 Plus-V2 به صورت انخابی با زدن دکمه مربوطه می توانید آن را خاموش و یا روشن کنید .

صدای طبیعی یا صدای مصنوعی

حالت کاهنده نویز صدای شما را مصنوعی و غیر طبیعی نشان می دهد به این صورت که با فعال بودن حالت Noise Reduction  برخی فرکانس های صدای شما نیز حذف خواهد شد و صدای شما حالتی غیر واقعی و غیر طبیعی خواهد داشت و چون به صورت اتوماتیک در کارت صدای V8 این کار صورت می گیرد شما قادر به تغییر آن نیستید .

این در حالیست که شما در کارت صدای V8 Plus-V2 قادر به فعال و یا غیر فعال کردن این گزینه هستید و با خاموش بودن حالت کاهنده نویز شما صدای طبیعی خود را ضبط می کنید و سپس می توانید در برنامه های میکس و مستر آن را ادیت یا به اصطلاح ویرایش کنید .

مقایسه تفاوت های کارت صدای V8 و V8 Plus-V2 در پکیج میکروفون های Bm800 و BM868

مقایسه تفاوت های کارت صدای V8 و V8 Plus-V2 در پکیج میکروفون های Bm800 و BM868

همانطور که در عکس بالا هم مشاهده می کنید در ظاهر و تعداد افکت ها نیز این دو کارت صدا متفاوت می باشند .

در ویدیوی زیر شما تمامی این مطالب و حتی مطالب تکمیلی تری را در مورد تفاوت این دو میکروفن مشاهده خواهید کرد .